Cristiano Ronaldo: "Tränaren gjorde rätt i att spela med mig"

Portugisen klargjorde att han ville delta i gårdagens Champions League match och medgav att Jese kommer att vara saknad.

Cristiano Ronaldo insisterade på att Carlo Ancelotti gjorde det rätta beslutet när han inkluderade honom i gårdagens startelva mot Schalke.

Den portugisiska anfallaren förväntades missa tisdagens Champions League match för att vara utvilad inför söndagens ligamatch mot Barcelona, men Ronaldo betonade att han ville spela och tycker att Ancelotti fattade det rätta beslutet.

"Jag vill alltid spela. Jag mår bra och tränaren - som fattar alla beslut - tyckte att det var bra för mig att spela" sade Ronaldo till Uefas officiella hemsida.

"Allt fungerade bra; jag gjorde två mål och hjälpte mitt lag att vinna en viktig match. Vi måste fortsätta på detta spår. Vi får se vad som händer i de kommande matcherna".

Sedan diskuterade han Jeses skada, och sade: "Jeses skada är dåliga nyheter. Han kommer att vara borta under en lång tid. Han är en spelare som hjälpte oss jättemycket. Han spelade jättebra och gjorde mål. Det är därför det är dåliga nyheter för oss; det representerar en stor förlust".

Målgöraren pratade också om Madrids ambitioner denna säsong, och betonade att de har sitt sikte på trippeln.

"Vi får se vilka vi kommer att möta härnäst, men laget spelar bra just nu och vi kommer att försöka vinna alla tre tävlingar genom att ta ett steg i taget".

"Vi vet att det kommer att vara svårt, men i Madrid måste vi sikta högt. Med en sådan attityd är allt möjligt".

Skriv en kommentar