Diego Lopez: "Jag är privilegierad att spela för Real Madrid"

Målvakten uttryckte sin glädje över att vara klubbens förstahandsmålvakt och tackade Casillas för hans stöd.

Diego Lopez har säkrat en regelbunden plats i Real Madrids startelva tack vare sin goda form, men tackade kaptenen Iker Casillas för hans stöd.

Los Blancos slog Malaga med 1-0 i söndags och tog hem tre viktiga poäng med sig, och Lopez har tagit del av alla 28 ligamatcher.

"Jag är privilegierad att spela för mitt lag" sade Diego Lopez, rapporterar Goal. "Jag strävar efter att spela varje match och vi alla söker efter en enighet".

"Iker är kaptenen och lagets emblem. Hans ord är uppskattade och jag har alltid haft stor respekt för honom. Vi har båda goda kvaliteter och konkurrerar om en plats i världens bästa lag".

Vinsten mot Malaga innebär att Los Blancos behåller sin plats i toppen av ligatabellen, men Lopez betonade att hans lag måste nu fokusera på lördagens Clasico.

"Matchen mot Malaga var komplicerad, men försvararna har spelat på en hög nivå. Ligor vinns i matcher som denna".

"El Clasico kommer att vara en jätteviktig match. Vi känner till dess vikt och därför måste vi försvara vår fördel genom att ta en match i taget".

Skriv en kommentar