Cristiano Ronaldo: "Jag har en nästan perfekt koppling med Bale och Benzema"

Den portugisiska stjärnan tycker att den tidigare Tottenham spelaren har anpassat sig väl till den spanska fotbollen.

Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo hyllade partnerskapet med Gareth Bale och Karim Benzema, och beskrev deras förståelse för varandra som "nästan perfekt".

Los Blancos anfallstrio BBC har imponerat med sublima prestationer denna säsong och hjälpt Carlo Ancelottis lag att ta hem Copa del Rey titeln samt nå Champions League finalen.

Ronaldo medger att det är ett nöje att spela med duon, och anser att Bale har anpassat sig briljant till livet i den spanska huvudstadsklubben.

"Jag tycker att Bale, Benzema och jag har en nästan perfekt koppling" sade Ronaldo till Uefas officiella hemsida.

"Både Karim och Gareth är fantastiska spelare. Jag mår bra när jag är spelar med dem. Det går bra för oss, vilket är viktigt för klubben".

"Gareth är en utmärkt spelare och han har anpassat sig väl. Han har visat fantastiska prestationer i Champions League, La Liga och Copa del Rey. Han gjorde ett fantastiskt mål mot Barcelona".

"Jag gillar honom jättemycket som en spelare och jag gillar honom ännu mer nu när jag har lärt känna honom. Vi pratar mycket och jag gör allt för att hjälpa honom".

Skriv en kommentar