Gareth Bale: "Ronaldo är en fantastisk man och en fantastisk fotbollsspelare"

Britten insisterar på att hans Real Madrid lagkamrat är inte samma person som median får honom att framstå, och avslöjade att hans vänskap med Luka Modric hjälpte honom att anpassa sig snabbare i Spanien.

Gareth Bale tycker att hans lagkamrat Cristiano Ronaldo är missförstådd, och insisterade på att den portugisiska stjärnan är en "fantastisk man" utanför planen.

Den walesiska yttern flyttade till Real Madrid från Tottenham för 100 miljoner euro förra sommaren, och spelaren hävdar att Ballon d'Or vinnaren har gjort allt han kan för att få Bale att känna sig välkommen i den spanska huvudstadsklubben.

"Ända sedan jag tog det första steget till Real Madrid har han varit helt fantastisk med mig. Han har gett mig råd på och utanför planen angående fotboll, var jag kan bo och sådana saker".

"Han är en trevlig kille, så hjälpsam och strävar alltid efter lagets bästa. Uppenbarligen skriver folk saker om honom, men de som verkligen känner honom vet hurdan han är, och han är en fantastisk man och en fantastisk fotbollsspelare".

När Bale flyttade till Real Madrid mötte han en tidigare lagkamrat - Luka Modric - och 24-åringen medgav att kroaten hjälpte honom att anpassa sig.

"Ja, vi spelade med varandra i fem år i Tottenham och vi hade en bra relation, så att ha honom här var självklart ett stort plus för mig".

"Självklart pratade jag med honom om det. När han kom till Madrid kände han ingen så det var ganska svårt för honom det första året, men att ha honom här detta år har fått mig att anpassa mig så mycket snabbare".

"Bara att kunna gå in i en grupp och känna någon, hänga runt med dem istället för att känna att jag är ensam har varit till stor hjälp för mig på och utanför planen, och självklart är jag tacksam för det".

Kommentarer

Microdot

2014-05-16 - 20:14:31
Vadå Isco lämna!? Aldrig!

Skriv en kommentar