Ifall ni missade Champions League finalen

Real Madrid blev Champions League mästare efter en dramatisk final på Lissabon. Hade det inte varit för Sergio Ramos kvitteringsmål, hade Los Blancos ännu inte vunnit sin tionde europeiska titel.

Tre mål i förlängningstid

Det var Gareth Bale som gav Real Madrid ledningen innan Marcelo och Cristiano Ronaldo gjorde ytterligare två mål.

Xabi Alonsos reaktioner
Spanjoren fick inte delta i matchen på grund av en avstängning, och mittfältaren kunde inte dölja sin nervositet när han satt på läktaren. De två första bilderna visar hans reaktion på Bales miss i den 66:e minuten, de två andra bilderna visar hur han reagerar på 2-1 målet, den femte respektive sjätte bilden visar hur han reagerar på Bales miss i den 77:e minuten. De två näst sista visar hur han reagerar på att den andra halvleken slutade 1-1 och de två sista visar hans reaktion på Marcelos 3-1 mål.

Marcelo och Iker i tårar efter slutsignalen
Det blev känslosamt för brasilianaren och spanjoren, som båda två har väntat en lång tid på denna titel.

Men vi fick också se många glada ansikten


Spelarna stör Ancelottis presskonferens
Ett antal spelare störde Carlo Ancelottis presskonferens och sjöng "Como no te voy a querer, como no te voy a querer, si me has hecho campeon de Europa por decima vez" (översättning: hur kan du säga att jag inte älskar dig, hur kan du säga att jag inte älskar dig, om du gjorde mig europeisk mätare för tionde gången).
 
Casillas pratar med median efter slutsignalen
"La Decima är viktigare än VM. Det var länge sedan vi vann en Champions League. Två år sedan lovade jag denna vinst i en arena full med fans och vi förtjänade vinsten".

Iker Casillas hade rätt
Spanjoren lovade fansen en Champions League titel när Real Madrid vann La Liga år 2012 (se bilderna nedan). Två år senare är Madrid CL mästare.
 
Iscos intervju med AS
"Jag är jättestolt över att skrivit historia med denna klubb. Matchen var tuff, men vi är Madrid och vi ger aldrig upp. Vi fortsatte att kämpa ända till slutet och det ger segern en bättre smak. Vi är jätteglada att ge fansen så mycket glädje. La Decima är en titel som Madrid har varit ute efter en lång tid och vi måste fira detta" [x].
Man of the Match
Angel di Maria vann inte bara sin första Champions League titel, utan han blev också utsedd till matchens lirare.
"Det är fantasitkst att ha vunnit La Decima och min första Champions League titel. Det är något som man drömmer om som ett barn och jag är jätteglad. Idag förtjänar vi att vara mästare. Det var en match som vi visste skulle vara tuff. Vi hade en chans med Sergio och den gick in, tack gode Gud. Allt slutade bra. Vi är inte trötta. Nu är det dags att fira. Jag har känt mig hemma denna vecka, jag gjorde det jag är bra på. Att spela här igen gjorde mig jätteglad, men jag blev ännu gladare av att vinna Champions League".

Sergio Ramos får Cibeles att sjunga en ramsa tillsammans.
"Spelare, spelare, vi vann finalen, må alla Atletico fans veta vem som styr huvudstaden" sjöng spelarna och fansen i Cibeles. Klicka här för att se hela firandet.

Kommentarer

Anonym

2014-05-26 - 04:31:20
bra artikel

RMA

2014-05-26 - 12:24:55
Kommer kolla på matchens höjdpunkter(alltså målen och sånt) varje dag alltså! Fyfan vad glad jag blir varje gång:)

Anonym

2014-05-27 - 22:34:40
så himla bäst! kan fortfarande inte fatta att real vekligen vann!!! :D :D :D

Skriv en kommentar