Carlo Ancelotti: "Jag skulle sluta om Florentino lade sig i valet av spelare"

Carlo Ancelotti är nöjd över sitt jobb i Real Madrid.
Real Madrid tränaren Carlo Ancelotti säger att han är angelägen om att förlänga sitt kontrakt.

Ancelotti säger att han är väldigt glad i sitt jobb.

Italienaren sade: "Jag har varit här ett och ett halvtår och jag är glad. Jag känner mig väldigt bekväm med allting och jag skulle vilja förnya mitt kontrakt, men det kräver två."

På frågan omstörningar från presidenten Florentino Perez, var Ancelloti orubblig.
"Jag har haft turen att alltid ha intelligenta presidenter som inte bara är fotbollsfans utan även affärsledare och intelligenta nog att inte fråga en manager att välja den spelaren eller den där spelaren. Om en president skulle fråga mig att välja en [viss] spelare skulle jag troligtvis lämna".

Skriv en kommentar