Chicharito: "Jag behövde verkligen denna förändring"‏

I en intervju med Real Madrid TV, berättade Javier "Chicharito" Hernández om sina första intryck som en "Los Blancos" spelare.

Den mexikanskes ambition kom över och han sa att han var övertygad om att han skulle kunna hjälpa sitt nya lag få nya titlarna att komma in.

"Jag är här i Real Madrid. Denna förändring är något som jag verkligen behövde. Och vad är ett bättre ställe än världens bästa klubb, som har gett mig möjligheten, har trott på mig, jag vill göra det bästa av det", sade Javier Hernández, som inte fick många minuter med United förra säsongen.

"Jag är mycket professionell både på och utanför planen jag vill hjälpa laget är jag en center anfallare, som gillar att röra sig och ge mina lagkamrater alternativ. Att göra mål talar för sig självt,... De är frukten av ett lagarbete. Det viktiga är att, det spelar ingen roll vem som gör mål, Real Madrid vinner ", sade han.

"Jag är redo att träna med mina lagkamrater och spela fotboll. Jag vill aldrig glömma det jag älskar mest, och vad jag alltid drömt om. Detta är ett spel och du måste njuta av det. Jag vet vad det innebär att bära denna tröja och allt som den representerar ", avslutade han.
Skrivet av: Dahla

Skriv en kommentar