Cristiano Ronaldo: "Jag älskar Manchester United"

Portugisen har upprepat sin önskan om att återvända till Old Trafford och är övertygad om att Red Devils kommer att övervinna sina nuvarande svårigheter.

Real Madrid anfallaren Cristiano Ronaldo har betonat sin önskan att återvända till Manchester United någon gång i framtiden.

Portugisen har haft en enormt framgångsrik tid på Old Trafford mellan 2003 och 2009 innan han lämnade United för Madrid i en affär värd € 94.000.000.

Ändå har den 29-årige bara goda minnen av sin tid i Premier League giganterna och är ivrig att återvända till klubben där han gjorde sitt namn före sin tid på Santiago Bernabeu.

"Jag älskar Manchester United alla vet att jag har sagt det många gånger, Manchester United är i mitt hjärta, jag lämnade många goda vänner där, supportrarna är fantastiska och jag önskar att jag kan komma tillbaka en dag," berättade Ronaldo i Daily Mail .

"Jag är lycklig här i Real Madrid och har ytterligare fyra år kvar, men i framtiden vet man aldrig, därför att de behandlade mig otroligt bra i United.

"Jag verkligen älskar att vara i Manchester United."

Den fruktsamma anfallaren fortsatte sedan med att diskutera Louis van Gaal svåra start på 2014-15 kampanjen och betonade att han är övertygad om att de kommer att förbättras efter ankomsten av Angel Di Maria och Radamel Falcao.

"Tro mig, de kommer att vara ett bra lag igen, jag är säker på det. De är en stor klubb. Denna typ av händelse kan hända. Dåliga stunder och goda stunder. Manchester passerar genom en dålig stund.

"Förra året var det en hemsk säsong och i år har de inte börjat bra heller. Men jag tror att de gjorde rätt i att köpa Di Maria och Falcao.

"Jag tror att laget kommer att bli mycket bättre. Jag vill se dem bättre eftersom det är en sådan fantastisk klubb och de förtjänar att bli bättre.

"Manchester United har inte börjat bra, två poäng på tre matcher, så de behöver kvalitetsspelare och Falcao är en kvalitetsspelare. Och Di Maria, också."
Skrivet av: Dahla

Kommentarer

Skriv en kommentar