Toni Kroos: "Real Madrid är bättre än Bayern München"

24-åringen känner att Real Madrid är bättre än hans gamla lag, och insisterade på att han inte lämnade tyskarna på grund av en konflikt med Guardiola.

Toni Kroos säger att de europeiska mästarna Real Madrid är en aning bättre än säsongen 2012/2013:s Champions League vinnare.

Mittfältaren lämnade Allianz Arena, som han har spelat för sedan sin debut år 2007, för Santiago Bernabeu för omkring 30 miljoner euro.

Kroos betonade att Carlo Ancelottis män har en liten fördel, men insisterade på att han inte lämnade Bundesliga klubben på grund av en konflikt med Pep Guardiola.

"Vi pratar om de två största lagen i världen" sade Kroos till Bild när han tillbads att jämföra de två klubbarna. "Men på det hela taget tycker jag att Real Madrid ligger ett steg före".

"Jag kommer ihåg min presentation med Real Madrid, då 20 000 människor dök upp trots att jag inte ens hade spelat en enda minut. I Tyskland är det osannolikt att något sådant händer".

"Guardiola hade inget med min avgång att göra. Jag förstår fotboll, precis som honom. Han förbättrade mitt spel och utvecklade mig som en spelare".

Kommentarer

Anonym

2014-09-08 - 17:18:09
Stämmer bra

Skriv en kommentar