Iker Casillas: "Både Manchester United och Manchester City vill ha mig"


Real Madrids målvakt, Iker Casillas, säger att Manchester United och Manchester City är intresserade av honom.
Iker Casillas

Efter att den nya tränaren, Jose Mourinho, har anlänt till Madrid, är det osäkert om Iker Casillas kommer fortsätta som målvakt för Los Blancos.

Casillas, som för närvarande är i Sydafrika med det spanska landslaget, sa till tidningen Daily star: "Jag är medveten om att både Manchester United och City är intresserade av mig."

"Jag blir alltid smickrad när en annan klubb visar intresse för mina egenskaper som målvakt. Jag var varit Real Madrids målvakt hela min karriär och jag tycker fortfarande om att gå till träningarna varje dag."

"Jag gillar att träffa fansen också - men vi alla vet hur osäkert det är i fotboll."

"Jag tänker inte säga aldrig. Real Madrid måste vara tvungna att sparka mig från klubben tills jag börjar tänka på ett annat lag."

"Men vem vet vad som kommer hända om stora pengar erbjuds.."

Kommentarer

Real the first

2010-06-27 - 14:11:46
Morinho vore ganska dum om han vill ha bort de 3 Real ikonerna under samma sommar. (Raul, Guti och Casillas) Raul och Guti kan jag förstå, de har lite speltid. Men Casillas som har varit stabil i nästan 10 säs. Om folk tyckte de gick dåligt förra Säs. så kanske man ska titta på backlinjen istället.



Arbeloa - Albiol - Ramos - Marcelo



Arbeloa - hade en rikgit dålig säs.

Albiol - kunde rensade iväg nästan varenda boll. Och är lite seg i vändningarna.

Ramos- Gjorde en bra säs. Men några idiot grejer så det blev baklängesmål.

Marcelo - Riktigt bra säs. för att vara Marcelo. Men han har en bit kvar till en värdsback.

Anonym

2010-06-27 - 14:14:04
Kul att höra att han stannar. För det gör han, hur mycket den här artikeln än vill få det att verka osäkert att han stannar kvar. För det första är man inte villig att Iker ska bort och för det andra så kan ingen klubb ha råd med att få styrelsen att vara villig att få bort Iker från klubben.

Kortfattat: Han stannar

ahmed

2010-06-27 - 19:39:29
haha den jäveln går verkligen efter pengar:)XD

Siamak

2010-07-09 - 17:11:34
Ahmed, om du inte riktigt kunde förstå vad han menade så kan jag berätta för dig att om klubben fick ett bra erbjudande så kanske de blir tvungna att sälja, men det tror ja absolut inte händer.



Casillas är madrids hjärta.

Skriv en kommentar