Casillas: "Vi kommer att göra alla madridistas lyckliga!"


Casillas sa vid en presskonferens att man inte får ge upp nu, utan det är nu dom ska kämpa och försöka vinna ligan!

iker casillas

Iker Casillas var mycket ärlig i dagens presskonferens. Målvakten uppmanade fansen att förlåta laget för onsdagens match och sa att laget kommer utnyttja möjligheten att vinna ligan.

"Jag vill be om ursäkt till fansen, men jag vill att de ska veta att vi kommer aldrig att ge upp. Vi är entusiastiska över att vinna ligan för oss och för dem. Detta är ett starkt lag och jag är säker på att vi kommer att göra alla Madridistas lyckliga. Folk kommer att betrakta detta som ett typiskt populistiskt tal, men det är inte så. Jag verkligen säger vad jag känner. "

"Vi måste gå vidare. Laget verkar vara ledsna på mig. Det är en lätt sak att bara ge upp. Vi är alla besvikna, laget, klubben och fansen också, men vi vill komma över det här med att vinna ligan. Vi vill glömma vad som hände, med en seger mot Valladolid. "

"Vi kommer aldrig att ge upp. Vi är mycket glada över att ligga först i La Liga. Jag vill att fansen ska veta att vi kommer att kämpa för att vinna ligan och att vi fortfarande är samma lag som tog ledningen i tabellen genom att vinna, så som vi gjorde mot Sevilla. Det skulle göra mig glad som en Madridista att vinna La Liga. När du har vunnit fler ligatitlar än Champions League, saknar du att vinna. Det är som att ha en flickvän, du vill vara fri och singel när du har en, men när du inte har en flickvän längre, vill du ha en flickvän igen. "

"Jag ösnakr att vi hade spelat så bra som vi spelade mot Sevilla, mot Lyon. Vi var lugnare när det stod 1 - 0 till oss, men vi var ändå fortfarande nervösa eftersom vi visste att det skulle vara svårt att göra comeback, om de gjorde ett mål . Jag är säker på att vi kommer att fortsätta att förbättras under de kommande veckorna. "

"Pellegrini har stöd av oss alla. Det är lätt att skylla på honom, men vi är de enda som bär skulden."

Skriv en kommentar