Iker Casillas: "Det enda jag gör är att på ett eller annat sätt försöka stoppa bollen från att gå in"


Real Madrids 30-årige skotträddare, Iker Casillas, har hyllat sitt lag för att ha lyckats vinna gårdagens La Liga match mot Sevilla.
Iker Casillas

Den spanska målvakten Iker Casillas gav en bra prestation mot Sevilla och gjorde en fantastisk räddning när Del Moral försökte skjuta bollen i mål.

"Det enda jag gör är att på ett eller annat sätt försöka stoppa bollen från att gå in. Min räddning idag var lik den jag gjorde för två år sedan. Ligan är långt ifrån över, men denna vinst förstärker vårt självförtroende".

"Det viktiga är att vi har lämnat förra veckans förlust bakom oss och vann en viktig match mot tuffa motståndare. Vi hade en mycket positivt kampanj som upphörde förra veckan. Att vinna igen är jätteviktigt. Vi är mer lättade nu".

"När någon är en fantastisk spelare som Cristiano Ronaldo och har så hög standard är det normalt för folk att kräva mycket utav oss, kanske mer än de bör göra. Han har visat ännu en gång att han är en bra spelare och han svarar (på kritikerna) när han behöver. Han är jätteviktig för oss och vi hoppas att han fortsätter att göra många mål".

"Det var inte lätt att vinna här, men vi är ledare med tre poängs fördel, vilket är viktigt för oss. Jag hoppas att vi har ännu mer glädje år 2012 och jag vill att alla har en god hälsa i det nya året".

Kommentarer

Anonym

2011-12-18 - 14:33:52
världens bästa målvakt alla tider. /barca fan

real fans

2011-12-18 - 16:56:34
ja skit snyg räddat och cristano värdens bäst spelare:thumbup:

Skriv en kommentar