Iker Casillas: "Mitt röda kort var tvivelaktigt, men det är domaren som bestämmer"


Om Iker Casillas fick bestämma, skulle han inte ha gett sig själv ett rött kort under den senaste La Liga matchen mot Espanyol.
Iker Casillas

Real Madri
ds spanska målvakt Iker Casillas har sagt att han inte förtjänade att bli utsänd under söndagens La Liga match mot Espanyol.

Stjärnmålvakten blev utvisad efter två minuter, då han fällde Jose Callejon på Los Blancos straffområde. Dock var det många som tyckte att domaren gjorde ett misstag (inklusive Casillas själv) då han visade Iker det röda kortet.

"Mitt röda kort var tvivelaktigt, men domaren dömde det så och vi måste acceptera det" sa 29-åringen till Real Madrids officiella hemsida.

"Det viktigaste var att laget spelade en fenomenal match och förtjänade 10 utav 10 poäng. Vår kvalité visades och vi tog tre viktigt poäng med oss hem."

Dessutom kommenterade även Victor Valdes händelsen, och sa: "Jag såg händelsen om och om igen, och jag tror inte att det var rättvist. Spelarna såg inte ut att vara i direkt kontakt, men jag förstå att det var svårt för domaren att göra ett beslut."

Spaniens förstemålvakt passade även på att hylla ersättaren Antonio Adan, och sa: "Adan spelade en säker match. Han har en ljus framtid."

Skriv en kommentar