Iker Casillas: "De som säger att Busquets inte sa det - måste vara blinda"


Iker Casillas säger att han är förvånad över att UEFA inte gjorde något åt Bsuquets-Marcelo fallet, där den spanska spelaren anklagades för att ha kallat Marcelo för en apa.
Iker Casillas

Real Madrid
s målvakt Iker Casillas har sagt att han är besviken på att UEFA inte har straffat Barcelonas mittfältare Sergio Busquets, som anklagades för rasistiska förolämpningar.

Real Madrid anmälde Busquets till UEFA där den spanska huvudstadsklubben hävdade att Busquets kallade Marcelo för en "apa" i den första matchen av Champions Leagues semifinal.

"Alla såg bilderna och om UEFA säger något annat, vad kan jag säga? Han är ju min lagkamrat och min vän, men bilderna finns där (för alla att se). De som säger att han inte sa det - måste vara blinda" sa Casillas till Marca.

"Det är Barca-Madrid, man spelar för en plats i finalen och man tappar huvudet när som helst. Jag vet inte om Marcelo sa något till Busquets innan, men kameror har fångat Sergio så jag förstår inte varför (man inte straffar honom)."

"Jag har en bra relation med Busquets. Han är en riktigt bra kille, en utmärkt person och jag kan inte säga något ont om honom. Men på planen finns det tillfället där han har ett hett huvud eftersom det är så mycket som står på spel. Han försvarar Barcelona och jag försvarar Real Madrid. I ett givet ögonblick, gör han misstag, men det är ingen ide att prata om det."

"Jag har inte pratat med Xavi i en och en halv månad. När tiden kommer för att möta landslaget, kommer vi att se varandra, säga tre eller fyra saker och allting kommer att lösas ut direkt."

"Det som oroar mig är att pressen kommer att hoppa till en helt fel slutsats i en träningspass och de kommer tro att Arbeloas spark på Villa betyder att det finns en konflikt. De kommer att vara ute efter gester och uttryck, för allting - och det är inte bra."

Skriv en kommentar