Sergio Ramos: "Jag ser det som en stor ära att folk jämför mig med Beckenbauer"


Den nyblivna mittbacken Sergio Ramos säger att han känner sig hedrad över att ha blivit jämförd med Franz Beckenbauer.
Sergio Ramos

Real Madrid
s spanska försvarare Sergio Ramos har pratat om hur glad han är över att det börjar gå bra för Los Blancos denna säsong, och sa även att han känner sig hedrar över att ha jämförts med legenden Franz Beckenbauer.

Sedan början av säsongen 2011/2012 har 25-åringen imponerat i mittbacksposititionen, vilket har lett till en jämförelse med tyska stjärnan.

"Jag ser det som en stor ära att folk jämför mig med Beckenbauer. Han är en av historiens största spelare. Han har satt standarden för mittbackarna och han är en referens för mig" sa Ramos till Marca.

"Jag är jätteglad över hur det går för oss. Jag har en bra fysisk form för tillfället. Det är lite av en blandning av flera saker. Jag mår fysiskt och psykiskt bra, och jag har mognat jättemycket på och utanför planen".

Kommentarer

Devvejdj

2011-11-17 - 22:30:18
Kungarnas, kung!

ramos

2011-11-17 - 22:46:13
han är bäst!!!

bästa backen ever!!!!!

Skriv en kommentar