Casillas & Granero medger att gårdagens match var komplicerad: "Vi upplevde svårigheter"


De spanska Real Madrid spelarna Iker Casillas och Esteban Granero pratade med pressen efter gårdagens vinst mot Getafe, och båda två medgav att Los Blancos upplevde svårigheter i matchen.
Iker Casillas & Esteban Granero

Efter den viktiga vinsten mot Getafe igår kväll har Real Madrid toppat La Liga tabellen, och både Iker Casillas och Esteban Granero delade med sig av sina åsikter om matchen när de pratade med pressen.

"Det var en komplicerad match, men vi var effektiva. Real Madrid har många unga och talangfulla spelare. Det kommer snart att vara den 12:e årsdagen av min första match. Jag var 18 år och mycket nervös. Den dagen lade jag grunden för banan som förde mig hit idag. Jag har blivit mer ansvarig och mogen med åldern. När jag tittar tillbaka medger jag att jag inser att jag har haft en bra tid. Jag hoppas att jag vinner många fler titlar" sa Casillas till Real Madrids officiella hemsida.

När Granero pratade med pressen efter matchen, sa han: "Matchen var ganska bra. Vi upplevde svårigheter, men vi förtjänade att vinna. Vår tidigare match var mer lugn för oss, men trots det svarade vi bra ikväll (igår). Våra anfallare gör mål, vilket är bra. Vårt mål är att vinna La Liga och Champions League."

Skriv en kommentar