Atletico Madrids målvakt Thibaut Courtois: "Iker Casillas var min idol som ett barn"


Atletico Madrids målvakt Thibaut Courtois har avslöjat att han beundrar Real Madrids målvakt Iker Casillas.
Iker Casillas

Atletico Madrid
s skotträddare Thibaut Courtois försäkrade om att han kommer att lägga sin beundran för Real Madrids Iker Casillas åt sidan när de två lagen möter varandra på onsdag.

Målvakten, som spelar för den spanska klubben på lån från Chelsea, har imponerat under sin tid i Vicente Calderon och medgav att han såg upp till sin motpart från Santiago Bernabeu klubben under hans tidigare år.

"Han var min idol som ett barn. Jag gillade honom jättemycket, men för all respekt jag har, är han en rival och jag kommer alltid vilja besegra honom" sa Courtois i en intervju med AS.

"Jag beundrar hans snabbhet under inlägg. Han har jättebra reflexer. Han är en jättebra målvakt i allmänhet".

Courtois utvisades efter endast 21 minuter när de två lagen möttes tidigare denna säsong, och han var imponerad över att Casillas tog sin tid att erbjuda honom tröstande ord.

"Trots att han spelar för Madrid och är en av de bästa i världen, förlorar han inte sina goda seder och det är något som jag gillar jättemycket hos honom. Han är fantastisk på planen och även utanför den".

Atletico Madrid kommer att möta Jose Mourinhos män på onsdagskvällen, och Courtois tror att båda lagen kommer att göra sitt bästa för att vinna.

"Derbyt är en väldigt speciell match för alla fans och för denna klubb. Om mindre än två veckor måste de [Real Madrid] spela i El Clasico och de vill inte vara beroende av resultatet mot Barcelona".

"Detta derby kommer att vara en stor match eftersom vi behöver poäng lika mycket som dem".

Skriv en kommentar