Iker Casillas: "Vincente Del Bosque har gjort mer än tillräckligt för att vinna Ballon d'Or"

 
Real Madrid målvakten anser att Spaniens tränare borde vinna Ballon d'Or i år, samtidigt som han tyckte att hans klubbs tränare är en stark utmanare.
 
Iker Casillas har avslöjat att han stöttar Vincente Del Bosque i Ballon d'Or, men tycker att Jose Mourinho borde också övervägas.
 
Listan på de nominerade tränarna av årets utmärkelse släpptes av Fifa den 29 november, där Pep Guardiola är förutom Mourinho och Del Bosque ytterligare en av kandidaterna
 
"Jag tränas av Mourinho varje dag och jobbar med Vincente jättemycket varje säsong, så jag uppskattar hur bra de båda två är" sa Casillas till La Sexta.

"
Jag tycker att Vincente har gjort mer än tillräckligt för att vinna den, men jag tycker att Mourinho är en bra utmanare. Personligen tycker jag att det borde vara en tävling mellan de två".

Skriv en kommentar