Sergio Ramos: "Jag har aldrig haft några problem med Mourinho"


Den 25-årige mittbacken, Sergio Ramos, säger att han har aldrig hamnat i någon konflikt med tränaren Jose Mourinho.
Sergio Ramos

Real Madrid
s försvarare Sergio Ramos har hävdat att det inte finns någon sanning i de rykten som påstår att han och Jose Mourinho har hamnat i konflikt och insisterade på att han aldrig har haft några problem med tränaren.

Två dagar efter att Los Blancos besegrades med 2-1 av Barcelona i den första matchen av Copa del Reys semifinal på Santiago Bernabeu, sades det att paret hade hamnat i en argumenterande konflikt under träningspasset.

Men Ramos har förnekat att något sådant hände och sa att han inte har annat än beundran och respekt för den portugisiska bossen.

"Han är en fantastisk tränare och bidrar med mycket till gruppen" sa spanjoren till El Larguero. "Han är en person som man kan lära sig mycket av när det gäller engagemang och professionalism. Jag har aldrig haft några problem med honom".

Det hävdades till och med att efter hemmaförlusten mot Barca hade några spelare läckt ut information till pressen. Ramos var en utav de inblandade men han förnekade att han hade ett samtal med klubbens president Florentino Perez för att förklara sina handlingar.

"Han kallade aldrig mig för att skälla ut mig" deklarerade Ramos. "Hans arbetsrum ger mig endast goda minnen eftersom jag går nästan alltid dit för att förnya mitt kontrakt".

Till sist vände han sin uppmärksamhet till La Liga titeln och Ramos insisterade på att ingen i Madrid tror att marängerna har redan vunnit ligan trots 10 poängs avståndet mellan dem och Barcelona.

"Det kommer att vara tätt. Förhoppningsvis kommer vi inte att förlora några poäng. Vi har fötterna på jorden och tar varje match med ödmjukhet eftersom de alla är finaler för oss".

Kommentarer

Anonym

2012-02-29 - 10:49:25
och endå vill han byta bort honom mot Silva :P

Skriv en kommentar