Sergio Ramos: "Om Neuer gör mål från straffplatsen måste jag gratulera honom"


Den numera mittbacken, Sergio Ramos, har bestämt sig för att få ett slut på konflikten mellan honom och Manuel Neuer genom att hylla skotträddaren.
Sergio Ramos

Real Madrid
s försvarare Sergio Ramos har försökt att få ett slut på fejden mellan honom och Bayern Münchens målvakt Manuel Neuer genom att gratulera honom för straffsparken som han satte i CL finalen mot Chelsea.

Den spanska högerbacken slog tillbaka mot skotträddaren på Twitter efter lördagens stora match på grund av att självaste tysken gjorde narr av Ramos när spanjoren misslyckades med sin straffspark.

Ramos har dock bestämt sig för att gräva ner stridsyxan och hyllade Neuer för hans lyckande straff mot Chelsea.

"Jag sa allt jag hade att säga med det meddelandet, vilket ni inte bör ge allt för mycket vikt för" sa Ramos till reportrar, rapporterar Goal. "Fotboll tar många varv och vi kommer att möta varandra många gånger i framtiden".

"Om han gör mål från straffplatsen måste jag gratulera honom. Jag måste säga till honom att fortsätta spela på en bra nivå som en målvakt och att om han vill spela som en anfallare någon dag, så är det hans beslut".

"Vi måste fokusera på våra respektive klubbar. Vi har EM 2012 framför oss och kanske kommer vi att mötas i kvartsfinalen eller semifinalen".

Kommentarer

Anonym

2012-05-22 - 20:54:15
hoppas nästa gång real möter de knäckeer ut de.



och casillas räddar och ramos blir en av hjält

na

sR4

2012-05-22 - 23:51:17
Och du lär dig att stava.

Love madrid

2012-06-08 - 11:34:57
love u ramos<3

Skriv en kommentar