Iker Casillas hedrad över att ha fått Prince of Asturias utmärkelsen

 
Iker Casillas känner sig stolt över att ha blivit tilldelad "Prince of Asturias" priset tillsammans med sin landsman Xavi.
 
Spaniens och Real Madrids målvakt Iker Casillas har pratat om sin stolthet över att ha fått "Prince of Asturias" utmärkelsen tillsammans med Barcelona mittfältaren Xavi Hernandez.
 
Priset utdelas till individer och organisationer från hela världen som gör anmärkningsvärda prestationer, och båda fotbollsspelarna har fått priset i år för sitt otroliga bidrag till fotbollsvärlden.
 
"Det finns en ljus karriär som jag kan skryta om imorgon, och jag hoppas att jag kan fortsätta utveckla den" sa Casillas till Real Madrids officiella hemsida.
 
"Jag är stolt över att mitt namn alltid kopplas med andra, som Fernando Alonso, Indurain och Nadal".
 
"Förhoppningsvis kan jag nå 500 vinster med Real Madrid och fortsätta ge glädje till en hobby som förtjänar allting".
 
"För mig är Real Madrids fans de heligaste, och allt som kommer från dem är mycket välkommet".

Skriv en kommentar