Iker Casillas: "Jag skulle välja Cristiano Ronaldo framför Lionel Messi"

 
När Casillas fick frågan om han föredrog Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi, svarade han att han skulle välja sin lagkamrat före rivalen.
 
Iker Casillas har klargjort att han skulle välja Real Madrid lagkamraten Cristiano Ronaldo framför Barcelona anfallaren Lionel Messi om han var tvungen att välja mellan duon.
 
Efter helgens 2-2 resultat i El Clasico sa Jose Mourinho att folk inte bör jämföra de två spelarna eftersom båda två är från en annan planet, men Casillas har insisterat på att han föredrar portugisen framför argentinaren.
 
"Jag skulle välja Cristiano framför Messi eftersom han är en spelare som ger oss så mycket varje säsong, och han är en spelare som jag spenderar tid med varje dag" sa Casillas till Cadena Cope.
 
"Jag känner honom, jag vet vem han är, hur han tränar, jag vet vad han vill och vart han vill komma".
 
Skotträddaren sade också några ord om den svåra relationen mellan Sergio Ramos och Jose Mourinho, men vägrade att ta någons sida.
 
"Vems sida var jag på? På Sergios för att stötta en lagkamrat som gick igenom en svår period. Och på tränarens eftersom han bryr sig om laget".

Kommentarer

Los blancos

2012-10-09 - 15:13:36
Så ska det vara!!
IKER THE BEST CASILLAS!!

Ramos12

2012-10-09 - 15:16:53
Kung IKER säger jag bara han är den bästa målvakte i världen just nu!?:-|:-|:-|

CR.7

2012-10-09 - 17:23:17
Kuuuuunnnngggg e du kapten!!!!! HALA MADRID Y HALA CASILLAS,,,<3

Anonym

2012-10-09 - 17:57:32
Vad skulle han annars säga ? Messi lägg av ,. Så klart ronaldo är bäst !!

Anonym

2012-10-09 - 22:18:17
Tro inte att Ronaldo är kvar när han fyller 30 år ;)

CR.7

2012-10-09 - 22:38:56
Hur fan vet du??? Kan du se framtiden eller,du vet inte vem Ronaldo e än!!! Så snälla tänk efter innan du skriver något,för detta e en plats för madridistas,HALA MADRID Y HALA RONALDO <3

Anonym

2012-10-10 - 11:28:51
Haha han måste väll säga cr7 annars lipar han ju true story!!

Skriv en kommentar