Sergio Ramos: "Jag föredrar Ronaldo-Özil-Isco framför Messi-Neymar"

Spanjoren anser att hans lagkamrater är de bästa man kan spela med, och uppmanade laget att lägga förra säsongens katastrofer bakom sig.

Real Madrid försvararen Sergio Ramos har klargjort att han skulle hellre spela med Cristiano Ronaldo, Mesut Özil och Isco än Barcelona duon Neymar och Lionel Messi.

Trots att Ramos hyllade den latinamerikanska duon, insisterade han på att hans Los Blancos lagkamrater är det föredragna valet när det kommer till anfallarna.

"Neymar och Messi? Jag föredrar Cristiano, Özil och Isco, mina lagkamrater här i Madrid" sade Ramos till ESPN.

"Ingen tvivlar på att Messi och Neymar är bra spelare, men jag föredrar killarna som spelar för mitt lag".

Sedan diskuterade han Jose Mourinhos treårsregim i Santiago Bernabeu klubben och betonade att han vill gå vidare efter den kontroversiella säsongen.

"Det här är början av en ny era, med en ny tränare, nya signeringar och vi alla hoppas på framgång" fortsatte Ramos. "Förra säsongen kunde vi inte repetera det tidigare årets framgång, men man måste fokusera på den positiva sidan".

"Jag tänker bara på de goda sakerna som hände. Jag är ingen bitter person. Jag kommer bara ihåg alla saker som jag lärde mig under en period som är över nu".

"Fotboll går vidare, vi måste fortsätta växa, utveckla oss och vara ambitiösa så att vi kan vinna fler titlar".

Skriv en kommentar