Sergio Ramos: "Det är slöseri med tid att lyssna på kritik"

Real Madrid försvararen säger att han föredrar att fokusera på sitt spel istället för att lyssna på kritik.

Real Madrids försvarare Sergio Ramos säger att det är slöeseri med tid att lyssna på kritik riktad mot hans spelstil.

Den 27-årige spelarens disciplinära rekord har varit i rampljuset efter spanjorens 18:e röda kort i hans karriär.

Han betonade dock att han aldrig uppmärksammade kritiken riktade mot hans spelstil och insisterade på att han endast fokuserar på att göra sitt bästa för Carlo Ancelottis lag.

"Här vinner och förlorar vi tillsammans. Vi måste behålla denna mentalitet" sade Ramos till spanska AS.

"Om jag börjar bry mig om vad folk säger om mig kommer jag att slösa min tid. Allt går in genom ena örat och ut genom det andra. Jag gör alltid mitt bästa och jag kommer att stanna i Real Madrid i många år framöver".

Skriv en kommentar