Sergio Ramos: "Det är oroväckande lätt att utvisa mig"

25-åringen utvisades under gårdagens 2-0 match mot Rayo Vallecano, och sade att hans rykte kan ha haft sin del i det röda kortet.
 
Sergio Ramos har hävdat att hans rykte ledde till hans röda kort under Real Madrids 2-0 vinst mot Rayo Vallecano i söndagskvällen.

Den spanska försvararen fick två gula kort på bara några minuter efter att ha gjort lagets andra mål, och han kände skuld över att ha svikit sina lagkamrater.

"Jag är sårad av situationen" sa Ramos till den spanska tidningen AS. "Det är normalt för mig att bli utvisad inom två minuter. Jag är ingen som kommer med hårda tacklingar eller någon som gör något dumt. Det är lätt att utvisa Sergio Ramos. Det är oroväckande".

"Det gör ont att lämna mina lagkamrater med en sådan nackdel och tvinga dem att göra snabba ändringar. Den spanska fotbollen förtjänar de bästa domarna eftersom vi har de största spelarna".

"Domarna är skyldiga att tolka situationer. Mitt första kort var fullständigt orättvist. Man kan inte lämna ett lag med 10 män för det".

Kommentarer

Anonym

2013-02-19 - 15:02:44
Ett övergrepp på Ramos.

Skriv en kommentar