Granero: "Uppenbarligen finns det en konflikt mellan Casillas och Mourinho"

Den tidigare Los Blancos spelaren kan inte se något annat skäl till Casillas bänkning än en konflikt mellan tränaren och målvakten.

Esteban Granero är övertygad om att en konflikt mellan målvakten Iker Casillas och tränaren Jose Mourinho håller spanjoren bänkad i Real Madrid.

Diego Lopez har varit portugisens förstahandsval på Santiago Bernabeu sedan skotträddarens flytt från Sevilla i januari.

Och trots att Mourinho har insisterat på att han föredrar Lopez framför Casillas på grund av sportsliga skäl, finns det fortfarande en misstanke om att det kan finnas mer till historian än det man ser med blotta ögat.

"Det är svårt att döma från utsidan" sade Granero till AS. “Uppenbarligen finns det en konflikt. Jag känner Iker jättebra och han är den bästa målvakten i världen. Han är lagets kapten och har lyft VM och EM titeln två gånger".

"Han är en symbol för Real Madrid. Han har spenderat 20 år i klubben och för mig har han alltid varit en förebild".

"Jag är inte en tränare, så jag kan inte utvärdera varenda spelares status. Man kan säga att Diego Lopez inte har gjort något för att inte förtjäna sin plats. Jag har sett honom träna som en galning. Han är mycket professionell".

"Men Casillas är Casillas och han är den obestridda startaren. Tränaren är tillräckligt smart och professionell att välja en spelare baserat på hans form".

Skriv en kommentar