Iker Casillas: "Min framtid ligger i Real Madrid"

Skotträddaren har betonat att han inte vill lämna Real Madrid i sommar, och manade sitt lag att göra sitt bästa i Copa del Rey finalen.

Iker Casillas har förnekat rykten som påstår att han kommer att lämna Real Madrid, och insisterade på att han inte har några planer på att lämna klubben han startade sin karriär i.

Den spanska kaptenen har inte lyckats ta tillbaka sin plats från Diego Lopez i Jose Mourinhos startelva sedan 31-åringens handskada. Detta har lett till spekulationer om att han kan leta efter någon annan klubb att avsluta sin 22 års karriär i.

"Min framtid ligger i Real Madrid. Jag har ett kontrakt med klubben och jag har varit här sedan jag var nio år gammal. Det har varit min klubb under hela mitt liv och jag vill stanna här" sade Casillas till AS.

Mourinhos framtid återstår osäker, men Casillas säger att han inte vet någonting om bossens situation, utan föredrar att fokusera på att vinna Copa del Rey.

"Ni får fråga honom om det. Jag är här för att vinna ett individuellt pris och det jag är intresserad av är att ge Madrid fansen något att heja på".

"Med tanke på att vi inte kommer att fortsätta spela i Champions League, har vi en tävling kvar att spela för: Copa del Rey".

"Det vi måste göra nu är att fokusera på den närmaste framtiden, på att få så många poäng som möjligt i La Liga för klubbens och lagets skull".

"Sedan måste vi göra vårt bästa för att vinna Copa del Rey finalen. Det kommer att vara en exceptionell final, en match att se fram emot på Bernabeu. Vi måste försöka vinna för fansen, som förtjänar något att hurra för".

Skriv en kommentar