Jose Mourinho: "Pepes problem är Raphaël Varane"

Den portugisiska tränaren har svarat på sin landsmans senaste kommentarer, och förklarade sitt beslut att spela med Diego Lopez istället för Iker Casillas.

Jose Mourinho har pratat om Pepe efter försvararens kommenterar om att Real Madrid tränaren borde behandla Iker Casillas på ett bättre sätt.

Mittbacken hävdade att portugisen måste visa Casillas mer respekt, men Mourinho tror att Pepe försöker helt enkelt distrahera uppmärksamheten från sin egna kamp.

"Pepes kommentarer? Det är jättelätt att analysera det han säger. Pepe har ett problem och hans namn är Raphaël Varane" sade Mourinho i en presskonferens, rapporterar Goal.

"En 31-åring har förlorat sin plats till en 19-åring. Det är livets lag. Men vem hade modet att spela med Varane? Jag".

Sedan förklarade Mourinho sitt beslut att bänka Casillas och spela med Diego Lopez, och sade: "Låt oss se om ni kommer att förstå det en gång för alla. Jag är en fotbollstränare. De anställde mig som fotbollstränare och en fotbollstränare har en viss ansvarighet, ett av dem är att välja startelvan".

"Jag gör det inte genom att singla slant. Jag gör det efter diskussioner och långa analyser av mina beslut. Jag gillar Diego Lopez mer än Iker Casillas som en målvakt. Det är inget personligt beslut, det finns inget dåligt mellan Iker och mig".

"Jag gillar skotträddare som spelar bra med sina fötter och som lämnar sin plats för att medverka i hörnor. Iker gör fantastiska räddningar, men jag föredrar en annan typ av målvakt".

Skriv en kommentar