Sergio Ramos: "Jag hoppas att Spanien vinner VM när barnet kommer"

Den 25-årige försvararen hoppas att han vinner världsmästerskapet med det spanska landslaget när hans flickvän föder deras barn.

I en intervju med Marca pratade Sergio Ramos om det faktum att han kommer att bli en far inom kort.

Spanska rapporter hävdade tidigare i veckan att högerbacken och flickvännen Pilar Rubio väntar ett barn tillsammans, och högerbacken har bekräftat dessa uppgifter.

"Detta är en underbart ögonblick i mitt liv. Jag hoppas att vi (Spanien) vinner VM när barnet kommet, men vi kommer att få jobba hårt för det. Vi har en unik trupp och vi går på rätt spår" sade Ramos.

Försvararen pratade också om Fifa Ballon d'Or, och även han anser att lagkamraten Cristiano Ronaldo förtjänar att vinna Ballon d'Or.

"Enligt min åsikt förtjänar han den definitivt, ja. Jag har alltid sagt att spelarna vinner individuella priser tack vare truppen och lagarbetet. Jag tycker dock att han förtjänar den i år eftersom han visar att han är den bästa".

Kommentarer

lol

2013-11-16 - 11:28:31
Han är 27 år

Anonym

2013-11-16 - 14:37:54
Breaking news Khedira är skadad och borta i minst ett halvår FAN

Skriv en kommentar