Gianluigi Buffon: "Iker Casillas är en stor mästare som jag beundrar"

Juventus målvakten har hyllat Real Madrid målvaktens professionella attityd och är säker på att han kommer att återvända till startelvan.

Juventus målvakt Gianluigi Buffon har taigt sin tid att hylla Iker Casillas, som enligt honom är en av de bästa skotträddarna.

Spanjoren förlorade sin plats som Los Blancos förstahandsval till Diego Lopez när Jose Mourinho tränade marängerna förra säsongen.

Buffon är dock förvånad över att se Casillas bänkas, men Buffon är säker på att 32-åringen kommer att slå tillbaka.

"Jag beundrar verkligen Iker. Han är fortfarande en stark målvakt och bland de bästa därute. Det är jättehårt att acceptera vissa situationer, men han gör det och jag respekterar det" sade Buffon till AS.

"Iker har alltid varit en stor mästare och stora mästare hittar alltid en väg ut från negativa situationer som dessa. När någon sådant händer, får man styrka av det".

"Jag vet inte vad som hände honom förra säsongen. Jag såg bara startelvorna. Men jag tror inte att förra säsongens beslut var endast sportsligt. Det hade med hans relation med Mourinho att göra".

"Jag vet inte vad problemet är nu, men jag kan säga att det är mycket ovanligt att se en målvakt som Iker på bänken. Iker har bara blivit en bättre man för sin reaktion på situationen".

Skriv en kommentar