Iker Casillas: "Jag kommer att ge Busquets en örfil när jag ser honom"

Real Madrid målvakten kritiserade sin landsman för sitt beteende under det senaste El Clasico mötet, och insisterade på att Barcelona spelaren inte kan försvara sig.

Iker Casillas lovade att ge Barcelonas mittfältare Sergio Busquets "en örfil" efter hans stämpling på Pepes ansikte.

Spanjoren trampade på försvararens ansikte under det senaste El Clasico mötet, men Busquets förnekade att han ens rörde Real Madrid spelaren.

"Bilderna talar för sig själv. Pepe har hela lagets stöd" sade Casillas, rapporterar Goal. "Jag kommer inte att gå in detaljerat på det här".

"Det var ett hett ögonblick. Enligt min åsikt visade Busquets ett dåligt beteende. När jag ser honom, kommer jag att ge honom en örfil".

Casillas har endast deltagit i Madrids Copa del Rey och Champions League matcher denna säsong eftersom Carlo Ancelotti föredrar Diego Lopez i La Liga, men 32-åringen är trött på denna debatt.

"Jag har tröttnat på detta ämne. Spelarna som tränaren väljer kommer att spela. Det är allt. Man måste gå vidare. Diego Lopez förtjänar all stöd. Jag tränar och konkurrerar med honom, så det är bra för både mig och laget".

"Diego Lopez är självklart tillräckligt bra för landslaget. Vicente har redan visat att han tror på honom. Nu måste Vicente del Bosque fatta ett beslut".

Kommentarer

KAka

2014-04-05 - 12:02:46
Mycket bra sagt

Skriv en kommentar