Arbeloa ber om ursäkt till Casillas

Försvararen säger att han inte hade någon aning om att inlägget han retweetade kritiserade Los Blancos målvakten.

Alvaro Arbeloa har bett om ursäkt till Real Madrid kaptenen Iker Casillas, eftersom försvararen retweetade en text som kritiserade målvakten.

Texten innehåll en länk till en bok som kallade målvakten för "en tumör i Real Madrid".

Casillas har tidigare gillat en Instagram bild där ett fan hade kritiserat lagkamraten Diego Lopez, och han har också antytt på att Arbeloa har brist på tempo.

Under tiden som kriget mellan spelarna börjar eskalera, har Arbeloa förklarat sina handlingar som ett totalt missförstånd.

"Jag gjorde ett misstag när jag retweetade länken utan att ha läst alla 98 sidor ord för ord" sade Arbeloa, rapporterar Goal. "Jag har aldrig pratat illa om någon lagkamrat".

"Jag ber om ursäkt till min lagkamrat och kapten Iker Casillas, och alla Real Madrid fans som kan ha känt sig kränkta".

Skriv en kommentar