Iker Casillas: "Jag har lärt mig från mina misstag"

Real Madrid målvakten säger att han har analyserat sina misstag från förra säsongen, men insisterade på att han har varit med om svårare perioder.

Iker Casillas säger att han har lärt sig från sitt dåliga spel, men insisterade på att han har gått igenom tuffare perioder under sin karriär.

Real Madrid målvakten har kritiserats för sitt misstag i Champions League finalen mot Atletico Madrid och katastrofala VM kampanjen med Spanien.

Inför kvällens Uefa Super Cup mot Sevilla sade 33-åringen dock att han är säker på en framgångsrik säsong med Los Blancos.

"Jag har inte spelat min bästa fotboll under de senaste matcherna med Real Madrid och Spanien, men jag har analyserat mina misstag och lärt mig från dem" sade Casillas till journalister, rapporterar Goal.

"Jag har varit med om värre stunder under min karriär. Man går igenom goda och dåliga stunder. Allt är temporärt".

"Jag förstår att när man spelar för Real Madrid är man alltid bevakad och det pratas om ens namn när det går både bra och dåligt. Lyckligtvis har det oftast pratats om mig när det går bra".

"Klubben har behandlat mig jättebra, jag har inga klagomål. Jag vill jobba hårdare än jag gjorde förra året".

Skriv en kommentar