Carlo Ancelotti "Pepe och Ramos har spelat perfekt år 2014"

Santiago Bernabeu tränaren hyllade sina försvarare efter lagets nya rekord och försäkrade fansen om att Gareth Bale är inte skadad.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti hyllade de "perfekta försvararna" Pepe och Sergio Ramos efter att laget slog rekordet för flest konsekutiva vinster utan insläppta mål under lördagens 2-0 vinst mot Granada.

Los Blancos toppar ligatabellen för första gången sedan slutet av säsongen 2011/2012, åtminstone temporärt, efter Cristiano Ronaldos och Karim Benzemas mål på Santiago Bernabeu.

"Jag måste tacka alla spelare för rekordet" sade Ancelotti till journalister, rapporterar Goal. "Mina spelare jobbar jättehårt för att hämta tillbaka bollen, vilket jag har nämnt många gånger".

"Pepe och Ramos har spelat perfekt under år 2014:s matcher. Allas arbetstakt har dock varit jättebra".

"Jag gillar rekordet, men jag har inte glömt att jag vann tre troféer under försäsongen. Men de är långt ifrån de viktigaste. Den viktigaste har öron" hänvisade han till Champions League titeln med ett leende.

Ancelotti hyllade också sina spelare för balansen på både den offensiva och defensiva sidan, och sade: "Vi hade inget bra bollinnehav i den första halvleken, men vi förbättrade oss i den andra halvleken då det var lättare att anfalla".

"Det viktigaste är balansen som vi har just nu, det är nyckeln. Vi försvarar och anfaller jättebra. Vi är lugnare nu. Vi kommer att fortsätta kämpa och behålla intensitetsnivån. Alla gör sitt bästa".

Gareth Bale blev utbytt under halvtid, men Ancelotti insisterade på att walesaren kommer sannolikt att spela mot Espanyol i Copa del Reys returmatch.

"Bale kände sig inte bekväm efter smällen han fick, därför bytte jag ut honom. Han är inte skadad och bör vara i form inför nästa match".

Skriv en kommentar