Ramos: "Jag spelar min bästa fotboll och skulle älska att vinna Ballon d'Or"

Mittbacken känner att han spelar sin karriärs bästa fotboll just nu, och insisterade på att klubben inte vann La Decima tack vare honom, utan hela laget kämpade för den.

Real Madrids försvarare Sergio Ramos tycker att han spelar sitt livs bästa fotboll just nu och skulle uppskatta att belönas med Ballon d'Or.

Försvararen hade en nyckelroll i Los Blancos Champions League kampanj. Han gjorde två mål mot Bayern München i semifinalens returmatch, och nätade ett avgörande mål i finalen.

"Jag spelar min bästa fotboll" sade Ramos när han fick en guldmedalj i Sevilla, rapporterar Goal. "Jag har haft ett bra år, både på en personlig och professionell nivå. Vi får hoppas att det fortsätter i VM i Brasilien".

"Jag skulle älska att vinna Ballon d'Or, men för att vara ärlig tänker jag inte på det. I slutändan vinner man individuella titlar med lagkamraternas hjälp".

"Det är inte Sergio Ramos Decima, utan den är allas. Det finns många som har jobbat hårt för att vinna titeln. Det har varit ett bra år för alla Madridistas".

Skriv en kommentar