Sami Khedira: "Vi var döda, men Sergio Ramos räddade oss"

Los Blancos såg ut att förlora Champions League titeln på grund av Diego Godins 1-0 mål, men med 90 sekunder kvar kvitterade Ramos matchen.

Sami Khedira kände att Real Madrid var döda och begravda tills Sergio Ramos räddade dem från en förlust i lördagens Champions League final mot Atletico Madrid.

Diego Godins tidiga mål såg ut att ge Diego Simeones män deras första Champions League titel, men ett sent kvitteringsmål från Sergio Ramos gjorde det möjligt för Los Blancos att ta hem La Decima.

"Det är den största trofén i klubbfotboll" sade Khedira till DFBs officiella hemsida. "Det är en trofé som gör en stolt".

"Jag kände en stor glädje inom mig. Vi var döda, men Sergio Ramos räddade oss ännu en gång".

Khedira startade matchen i Lissabon, men kunde bara spela 59 minuter och ersattes av Isco. Tysken insisterar dock på att han kommer att vara i form inför sommarens VM.

"Jag tycker att det var tydligt att brist på speltid gjorde det omöjligt för mig att spela mitt bästa på planen" medgav Khedira. "Därför var jag tvungen att bytas ut".

"Men om jag inte hade varit redo så jag hade inte startat. Det var ett tecken på att tränaren litar på mig, så jag fick spela utan att ha byggt upp någon rytm. Det är det enda som fattas just nu".

"Men Tyskland har två eller tre matcher innan VM, och det kommer att vara tillräckligt för mig. Det kan jag försäkra".

Skriv en kommentar