Iker Casillas: "Låt Real Madrid fansen bua ut mig hur mycket de vill"

Klubbens kapten utsattes för visslingar från supportrarna, men betonade att han inte hyser agg mot fansen.

Iker Casillas har skakat av sig visslingarna från Real Madrid fansen efter klubbens 2-1 förlust mot Atletico Madrid, och insisterade på att supportrarna får bua ut honom hur mycket de vill.

Carlo Ancelottis män förlorade sin andra raka match i La Liga, och klubbkaptenen Casillas utsattes för störst kritik efter gårdagens derby.

"Publiken har det sista ordet och om de tycker att de bör bua ut dig så måste man acceptera det och respektera deras åsikter" sade Casillas till journalister efter matchen, rapporterar Goal.

"Det bästa sättet att svara på detta är att fortsätta träna och spela fotboll".

Casillas känner dock att hans lag förtjänade åtminstone en kvittering, men trots detta hyllade han Atletico för deras prestation.

"Den andra halvleken var ett hammarslag, vi kontrollerade Atletico bra. Vi blev överraskade när Turan gjorde ett lysande mål på hörna. Resultatet är lite orättvist och en kvittering hade varit rätt".

"Men Atletico vet hur de spelar sina matcher och vi kan inte göra något annat än att gratulera dem".

Kommentarer

Anonym

2014-09-14 - 19:09:35
Wow stort gjort av fansen. Pinsamt att kalla sig Real supporter. När det finns dessa medgångsfans

Monsterhajjen

2014-09-14 - 21:24:12
De va ett jävla tjat om medgångssupportrar. Bara för att man kritiserar sin favoritklubb som tagit många korkade beslut på sista tiden behöver man inte vara en medgångssupporter! Jag gillar Real Madrid men jag gillar inte att man ersatte Di Maria med James. Gör det mig till en medgångssupporter?

Anonym

2014-09-15 - 01:02:30
Man buar aldrig åt sin klubb. Då är man ju självfallet medgångssupporter. Dom har bara spelat ett par matcher. Går inte att läsa något av det.

Stöd din jävla klubb istället för att kritisera. Så gör jag, en riktig supporter. Jag står upp och applåderar mina spelare även om dom förlorar med 5-0.

Kotte

2014-09-16 - 21:26:18
Real har världens sämsta supportrar. De som buar är en liten del av publiken och är jävligt illa sedda av övrig publik. Var på plats förra veckan, så det kan jag med 100% säga.

Medgångssupporter. Ja det är du. En supporter stöttar alltid sin klubb.

Skriv en kommentar